Privatief beheer

Bent u eigenaar van een appartement of huis en woont u niet in de buurt er van? 

 

Of bent u verhuurder en besteedt u liever het beheer uit aan professionals? 

U hebt niet steeds de tijd om uw verhuring administratief goed op te volgen?

Of u vergeet al eens een indexatie?

Misschien blijft u liever discreet op de achtergrond bij onenigheid met huurders?

Samengevat: Wenst u geen zorgen tijdens de loopduur van het huurcontract, vertrouw dan het beheer van uw pand aan domoXim toe.

U wordt geholpen met het technische, financiële en administratieve beheer van uw woning of appartement en dit gedurende de hele periode van de huurovereenkomst. 

Het coördineren van kleine herstellingen, de jaarlijkse indexatie van de huur, het opvolgen van de betalingen van de huurgelden, en ook de communicatie met de huurders... daar hoeft u zich niets meer van aan te trekken.

Via onze Rentio-app kan u alle ondernomen stappen up-to-date opvolgen, onmiddellijk en overal.

Een kort overzicht van wat onze beheerservice inhoudt.

1. Administratief Beheer

  • Screening van alle kandidaat-huurders
  • Opmaken en opvolgen van alle juridische stukken onder meer het huurcontract, de plaatsbeschrijving, de huurwaarborg, de brandverzekering...
  • Registreren van uw huurovereenkomst en van de plaatsbeschrijving
  • Waken over de goede naleving van de huurovereenkomst (onder andere van de maandelijkse betalingen van de huurgelden, verplicht periodiek onderhoud…)
  • Communicatie met huurders: wij zijn het aanspreekpunt voor uw huurders
  • Indien nodig, bemiddelen met de huurder, en eventueel inschakelen van extern juridisch advies

2. Financieel Beheer

  • Inning van de huurgelden en doorstorting naar de eigenaar
  • Afrekenen van diverse kosten (bv. voor appartementen de jaarlijkse afrekening van de syndicus)
  • Automatische indexatie van de huurgelden
  • Onmiddellijk versturen van aanmaningen bij achterstallen
  • Advies rond de huurwetgeving

3. Technisch Beheer

  • Opname en overdracht meterstanden en nutsvoorzieningen bij in- en uittrede van de huurders
  • Registreren van elk technisch defect
  • Jaarlijks controlebezoek
  • Opvolging van het periodieke onderhoud van centrale verwarming en andere installaties
  • Opvolgen van kleine werkzaamheden en herstellingen
  • Aanwezigheid bij de in- en uitgaande plaatsbeschrijving

Indien u hierover meer informatie wenst, kan u ons steeds contacteren voor een afspraak en we bezorgen u graag een offerte op maat.